Elleboogklachten

Er zijn verschillende klachten die kunnen ontstaan aan jouw elleboog. Om de juiste diagnose te stellen, doen wij onderzoek waarbij wij niet alleen kijken naar de elleboog, maar ook naar de omliggende gewrichten en spieren. Klachten kunnen namelijk ook ontstaan op een plek die u mogelijk niet direct verwacht.

Wij streven ernaar om je direct bij het eerste gesprek duidelijkheid te geven over jouw klacht en de oorzaak daarvan. Vervolgens vullen wij aan hoe we jouw klachten zo goed mogelijk kunnen behandelen en op welke manier wij dat gaan doen. Het belangrijkste is namelijk jou zo snel mogelijk van jouw klachten af te helpen en vooral duidelijkheid te geven.

Belangrijk te weten is dat niet alle elleboog klachten hetzelfde zijn. Er zijn verschillende aandoeningen die irritatie en pijn kunnen veroorzaken. In alle gevallen is het belangrijk te laten controleren wat de aard van jouw klachten zijn.

Veel voorkomende elleboogklachten

De meest voorkomende elleboogklachten zijn gelokaliseerd aan de binnen- en buitenzijde van de elleboog. Dit heeft te maken met het feit dat er daar aanhechtingspunten van de onderarm pezen en spieren bevinden. Hierdoor kan er overbelasting ontstaan bij het overmatig gebruik van de onderarmspieren.

• pijn aan de binnen en/of buitenzijde van de elleboog (drukpijn);
  • pijn en stijfheid bij het buigen en/of strekken van de arm/elleboog;
  • pijn bij het knijpen in je hand of iets vastpakken;
  • pijn bij het vastpakken van een voorwerp en het vervolgens optillen.
  • Naast deze veel voorkomende klachten kunnen er natuurlijk ook andere klachten ontstaan in en rondom jouw elleboog. Wij helpen jou graag zo snel mogelijk van je klachten af. Neem daarom gerust contact met ons op. Wij beoordelen jouw klacht, geven je de juiste diagnose en stellen daarbij een bijpassend behandelplan op.